Teoriundervisningen foregår i Aulum Hallen, Markedspladsen 10, 7490 Aulum.

Der er teori 8 gange i alt, fordelt over 7 eller 8 uger.

Hver tirsdag kl 16.30.

Samme kørelærer følger dig gennem hele forløbet, både i teori og kørsel.

Maks 9 elever pr hold. Dette giver mig god mulighed for at sikre at alle er med, plads til spørgsmål – og lave fleksible køreaftaler.

Personlig undervisning, ikke som selvstudie via EDB.

Hvor langt er kurset?

Ifølge loven skal man som minimum modtage følgende undervisning

teorilektioner

lektioner på lukket øvelsesplads / manøvrebane

kørelektioner

lektioner på køreteknik / glatbane

Hvornår kan jeg begynde?

Teoriundervisningen må påbegyndes 3 måneder før du fylder 17 år

Teoriprøve kan aflægges en måned før du fylder 17 år

Praktisk prøve kan aflægges på din 17 års fødselsdag.

Teori

Jeg underviser via projektor og tavle. Samtale bruges også meget, så alle deltager aktivt

Det er meget vigtigt for mig, at hver elev får en individuel og tryg undervisning.

Er du ikke klar til prøve efter de 8 gange teori, er det gratis at følge de næste hold, til man føler sig sikker.

Du får et link til drive4you hvor du kan læse teoribogen og øve teoriprøver.

Kørsel

Der kan arrangeres kørsel i Holstebro eller Herning.

Den by man har øvelseskørsel i, bliver også byen man aflægger køreprøve i.

Kørelektioner aftales, så dit fravær bliver mindst muligt.

Du bliver hentet på din skole, stationen eller arbejde (hvis det er “på vejen”)

Motorvejskørsel går gerne til Tyskland, ellers bare i Herning.

Manøvrebane

Kravlegård

De første fire kørelektioner du får, foregår på en lukket bane, en såkaldt kravlegård. Der er max 3 elever på et hold

Det lærer du

I løbet af de fire lektioner på manøvrebanen vil du lære at sætte i gang, at bakke, at vende, skifte gear og så videre. Med andre ord de helt basale ting, der skal til, for at du kan køre en bil. Alt dette lærer du i fred og ro uden andre trafikanter forstyrrer dig. Der er en kort instruktion af bilen og øvelserne, så er man ellers alene i bilen. Men får instruktion og vejledning over walkie.

Glatbane

Inden køreprøven skal du på køreteknisk kursus også kaldet glatbane. Kurset er obligatorisk for B kørekort. Der er max 6 elever på et hold.

Sådan foregår kurset

På kurset lærer du bl.a. bremse- og undvigemanøvrer på tør vej. Derefter de samme øvelser + et par ekstra på glatbane. Igen er du alene i bilen, udover en lille kort instruktion. Men igen følges/guides du hele tiden over walkien.

Skal du have et kørekort?

Tilmeld dig mit kursus nu